Robb Wolf Paleolit megoldás Probiotikumok

Szerző: vitaminadmin 2018/12/16 0 Hozzászólás

Forrás: Robb Wolf Paleolit megoldás

"Probiotikumok

A probiotikumok elnevezés a belekben található mikroorganizmusok széles és folyamatosan növekvő csoportjára vonatkozik, mely létfontosságú az emésztés és az immunrendszer normális működéséhez. Ide tartoznak bizonyos baktériumtörzsek, például a Lactobacillus, a Bifidum és a Bacilli, de akadnak köztük jótékony gombák is, többek között a Sassharomyces boulardi.

Mi a szerepe?

A probiotikumokról egy egész könyvet teleírhatnék, amelynek a következő briliáns címet adnám: A baktériumok, a kaki és Te: Hogyan lehetsz egészségesebb é nézhetsz ki jobban fűrdőruhában a jótékony baktériumok segítségével? Komolyra fordítva a szót, a probiotikumokról érdemtelenül keveset beszélünk, és csak mostanában kezdenek a kutatók látóterébe kerülni. Ezeknek a baktériumoknak nem egyforma a szerepük, de az biztos, hogy nem csupán az emésztési folyamat szemponjából fontosak, hanem a bélfal védelmében is. A jótékony bélflóra ( a belekben lakó baktériumok tömege) olyan szorosan ozzákötödik a bélbolyokhoz és mikrobolyokoz, hogy tulajdonképpen ezek a baktériumok alkotják a bél legfelső rétegét. Eltávolítják az esetlegesen rosszindulatú baktériumokat, gombákat és parazitákat: és ők felelősek azért, hogy az előanyag - molekulák különféle vitaminokká alakuljanak át. Mostanában kezdjük felfedezni azt is, hogy bélflóránk állandó kommunikációs kapcsolatban áll az immun- és idegrendszerünkkel, és kihatással van rájuk. A szájban levő egyes baktériumokról például kimutatták, ogy segítenek a fogínybetegségek kialakulásának megelőzésében. Bár a probiotikumok állandó sötétségben éldegélnek, és csak a kakival tudnak barátkozni, nagyon fontos szerepük van!

Honnan szerezzük be?

A legtöbb ember jó néhány erjesztett ételt ismer, például a joghurtot, kefírt, a japán misót, a kimichit és a nyers savanyú káposztát. Ha nem pasztörizálják őket, akkor ezek az ételek mindegyike jótékony baktériumkultúrákat tartalmaz. A gyenge gyomrúak nyugodtan ugorják át a következő szakaszt. Honnan szereztük be régen a probiotikumokat, mielőtt megjelentek volna az olyan erjesztett ételek, mint a joghurt és a kamichi? Nos, őskori elődeink körében igen kedvelt eledelnek számított a növényevő állatok béltartama. Tudom, hogy ezt nem valami gusztusos elképzelni, de a növényevő állatok bélrendszerében megtalálhatók a jótékony baktériumok, így az ősemberek számára ez volt a probiotikumok biztos forrása.

Mennyire van szükségünk?

A probiotikumokra vonatkozóan nincsenek napi beviteli előírások, de szerintem fontos, hogy különféle forrásokból gyakran pótoljuk őket. A erjesztett ételek remek forrásnak bizonyulnak és – amint azt talán már magad is kitaláltad – azt javaslom, hogy azon belül is elsősorban az erjesztett zöldségekre, vagyis a savanyú káposztára, a kimchire és a hasonló eledelekre koncentrálj. Ezeket pasztörizálatlan változatban a legtöbb, bioételeket is forgalmazó szupermarketben megtalálod, de ha eléggé vállalkozó kedvű vagy, akár te magad is előállíthatod őket. Arról azért ne feledkezz meg, hogy ezeknek az ételeknek általában magas a sótartalmúk, ami gondokat okozhat a magas vérnyomással és az alvásproblémákkal küszködőknek. Természetesen fogyaszthatsz erjeszetett tejtermékeket is, ám ezek ugyanazokat a veszélyeket hordozzák magukban, mint minden más tejtermék: a magas inzulinszint és a bélirritáció kockázatát. Ha a probiotikumokat elsősorban táplálék formájában szeretnéd pótolni, akkor azt javaslom, hogy fogyassz naponta egy-két adagot a probiotikumokban gazdag ételekből. Ha úgy érzed, ez a módszer túl sok vacakolással jár, vagy biztos akarsz lenni abban, hogy tényleg elegendő probiotikumot juttatsz a szervezetedbe, akkor – amennyiben lehetőséged van rá – fogyassz olyan vegyes készítményeket, mint például a Jarro-Dophilus vagy a New Chapter termékeit. Ezeket a készítményeket érdemes reggel, éhgyomorra bevenni, és nem kell mást tenned, csak követni a használati utasítást. Ne feledd, hogy ezek élő baktériumkultúrák! Alkalmazd őket a megfelelő időben, és tartsd a hűtőszekrényben.

Saccharomyces boulardi

Ha netán abban a szerencsétlen helyzetben találod magadat, hogy antibiotikumot kell szedned, akkor melegen ajánlom a saccharomyces boulardi (SB) nevű jótékony gomba szedését. Az antibiotikumok ugyanis nemcsak a rosszindulatú baktériumokat semmisítik meg, hanem jótékony tesvéreiket is. Emiatt könnyedén elkaphatunk különféle fertőzéseket, például a Candida albicans gomba vagy a Heliobacter pylori baktérium személyében. Mivel az SB is egy gomba, az antibiotiumok nincsenek rá hatással. Emellett úti csomagunk fontos része is lehet, ugyanis jó a hőtűrő képessége. Utazás előtt 5-7 nappal kezdj el SB-t szedni, majd az utazás alatt is folytasd a szedését, így csökken annak az esélye, hogy levert a lábadról az utazók hasmenése."