Robb Wolf Paleolit megoldás Magnézium

Szerző: vitaminadmin 2018/12/02 0 Hozzászólás

Forrás: Robb Wolf Paleolit megoldás

 "Magnézium

A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, amely manapság sajnos háttérbe szorult a kalciumhoz képest. Érdekes módon, a kalciumról rengeteget lehet hallani, miközben a magnézium szinte említésre sem kerül, pedig az utóbbi igen jelentős szerepet játszott az emberi génállomány evolúciójában. A magnéziumnak több variációja is ismert, például a magnézium-oxid, a magnézium-kelát és a magnézium-citrát csak hogy a legismertebbek némelyikét említsem. A tökéletes megoldás az, ha ezt az ásványi anyagot magnézium-citrát formájában fogyasztod, ugyanis ez szívódik fel a legkönnyebben.

Mi a szerepe?

Amellett, hogy a számtalan enzimreakcióban is szerepet játszik, a magnézium hatással van a vérrögök képződésére, az energiatermelésre, az izom-összehúzódásra és az idegi jelek átadására.

A magnéziumhiány közrejátszik a következő problémák kialakulásában:

-   inzulinrezisztencia

-  kardiovaszkuláris betegségek

-  krónikus fáradtság/fibromyalgia 

-  magas vérnyomás    

Honnan szerezzük be?

Hagyományosan a gyümölcsök és a zöldségek, főleg a sötétzöld színű zöldségek számítanak a legjobb magnéziumforrásnak.

Mennyire van szükségünk?

Bár a napi magnéziumbeviteli javaslat felnőttek számára 300-400 mg, ez egy elenyésző szám, ha összehasonlítjuk a modern élelmiszerek segítségével kialakított paleolit étrendben megtalálható magnéziummennyiséggel. Reálisabb lenne, ha napi 1200-2000mg (1,2g-2g) magnéziumot írnánk elő. A tejtermékeken és a gabonaféléken alapuló modern kori étrendünkben háttérbe szorultak a zöldségek és a gyümölcsök, emiatt növekedett a kalciumbevitel, és ezzel párhuzamosan a magnéziumbevitel jóval az őskori szint alá csökkent. Ennek árát érdekes módon épp a csontjaink fizetik meg. A kalciumbevitelünk viszonylag magas, viszont a magnézium kulcsfontosságú tényező a csontalkotásban illetve a kalcium felszívódásában. Ahelyett, hogy csontjaink tömörsége érdekében a minél magasabb kalciumfogyasztásra összpontosítanánk, érdemes lenne inkább testmozgást végezni, figyelni a megfelelő D-vitamin-szint és az ősi magnéziumszint fenntartására, továbbá olyan étrendet kellene követni, amely mentes mindenféle antinutriensektől és bélirritáló anyagoktól. Rengeteg emberrel találkoztam már, akiknek sokat segített a táplálékkiegészítőként fogasztott magnézium (többek között nekem is), és szerintem a leghatékonyabb magnézium beviteli módszer, ha pezsgőtabletta formájában fogyasztod el. A magnézium ellazít, sőt sokak számára kifejezetten nyugtató hatású is lehet. Egy pohár langyos vízben feloldott, 400-600 mg magnézium-citrát engem annyira megnyugtat lefekvés előtt, hogy tulajdonképpen már nap közben is előre várom. Ha azon néhány ember közé tartozol, akik ellentétesen reagálnak a magnéziumra, és felpörögsz tőle, akkor inkább reggel, ébredés után fogyaszd.

Létezik magnézium túladagolás?

Igen, de a következményei nem túl súlyosak, kivéve, ha valamilyen oknál fogva nincs egy árnyékszék a közeledben. A túlzott mennyiségű magnézium igen erős hashajtó hatású."