A lecitin hatása, a szójalecitin jótékony tulajdonságai

Szerző: vitaminadmin 2018/12/02 0 Hozzászólás

Lecithin

Testünk minden sejtje tartalmaz lecitint, és minden sejten belül létfontosságú szerepet tölt be: jótékony hatással van a szív-és érrendszerre és a májra, lehetővé teszi, hogy az öregedés ellenére tiszta maradjon a gondolkodásunk, valamint a fáradtságot is csökkenti.

•    Gyorsítja a reakcióidőt, fokozza az izom összehúzódások erősségét
•    Segíti a zsíranyagcserét.

Agyserkentő

A lecitin foszfatidilkolint (PC) tartalmaz, mely kolinná, majd később acetilkolinná bomlik le, mely kulcsfontosságú kémiai anyag az agy számára. A lecitin az idegrendszer működésére is hatással van. Valójában egy kimerítő edzést követően a kolin szintje lecsökken testünkben, ez pedig fáradtságot eredményez.

Az alacsony kolinszint alacsony acetilkolinszintet eredményez, ami azt jelenti, hogy az agyi impulzusok (azok a hírvivők, melyek tudatják izmainkkal, hogy mikor dolgozzanak) lassabban érnek célba, ez pedig hosszabb reakcióidőt és még nagyobb fáradtságérzetet okoz.

A kutatások kimutatták, hogy ha futók kolint szedtek (nem lecitint), 5 percet faragtak idejükön egy 20 mérföldes távon a placebo csoporthoz képest, és úszók esetében is drámai teljesítménynövekedést figyeltek meg.

Kutatások alapján a lecitin a következő tünetek kezelésekor lehet hasznos:

•    Tourette szindróma
•    Alzheimer kór
•    Bipoláris rendellenesség (mániás depresszió)
•    Ateroszklerózis (érelmeszesedés)
•    Szív-és érrendszeri megbetegedések
•    Szívritmuszavarok
•    Herpesz
•    Magas vércukorszint
•    Epekő

A lecitin szinte minden életfunkciónkban részt vesz, nélkülözhetetlen alkotóeleme a sejteknek, különösen a sejthártyának és az idegszövetnek. A lecitin az egyik összetevője azon fehérjéknek, melyek a vérben a zsírok szállítását végzik. Mivel a lecitin aktívan részt vesz a zsírsejtek lebontásában, kiemelkedő szerepet kap a testsúlykontrollban, fogyókúrákban vagy fogyasztó étrend-kiegészítőkben.

A lecitin fő alkotóeleme két B vitamin származék, az egyik a kolin (B11 vitamin), a másik az inozit (B8 vitamin). Egyéb létfontosságú feladataik mellett, mindkettőjüket zsírégető és zsírbontó anyagként tartják számon, mivel megakadályozzák a májban a nagy mennyiségű zsír lerakódását.

A lecitin hatása, a szójalecitin jótékony tulajdonságai

Mivel a lecitin szinte minden életfunkciónkban részt vesz, nélkülözhetetlen alkotóeleme a sejteknek, különösen a sejthártyának és az idegszövetnek, a zsírégetésen kívül számos egyéb létfontosságú feladata van. Ma már nem vitatott, hogy a lecitin elengedhetetlen az agysejtek növekedéséhez és optimális működéséhez. Hiánya többek közt memória zavart, fejfájást, ingerültséget vagy koncentrációs nehézséget okozhat.

A lecitin hatása, a szójalecitin jótékony tulajdonságai:

• A lecitin lebontja a zsírsejteket, s hozzájárul az optimális zsíranyagcseréhez
• Megakadályozza, hogy a zsírsejtek lerakódjanak az érfalon, így csökkenti a koleszterinszintet;
• Tisztítja az érfalakat, és erősíti a szívizomzatot;
• Serkenti az agyműködést, a memóriát és a koncentrációs képességet;
• Enyhíti, illetve megszünteti az ízületi fájdalmakat, segíti az izmok regenerációját;
• Antioxidáns tartalma segít megelőzni a daganatos betegségek kialakulását;
• A lecitin továbbá egészségesebbé varázsolja a hajat és csökkenti a hajhullást.